Hei! > Microsoft-måten å kommunisere elektronisk på er kommet for å bli, og > du kan like godt la være å sloss mot det. At idiotiet først og fremst > hemmer kommunikasjon, og at verktøyene deres tilsynelatende er designet > primært for å gjøre det vanskelig å kommunisere med folk som ikke har > betalt Microsoft-skatten sin, har absolutt ingen betydning. > Skriver jeg epost med en supportbetjent er det greit å ha svaret over, og "historien" under. Da slipper jeg å skrolle og skrolle, å ha liten skjerm eller lav oppløsning gjør det bare bedre med historien under. Linjebryting og > overalt i > linjene over > gjør det ikke lett for stakkars mennesker med lav kognisjon (=konsentrasjon/tankevirksomhet) Når det gjelder posting i nyhetsgrupper vet jeg ikke helt hva som er best, men jeg bruker jo outlook express (følger med XP). > Jeg har, ved anledning, ødelagt både hardware og møblement i ren > frustrasjon under forsøk på å sette meg inn i hva som egentlig har > foregått i diskusjon mellom andre mennesker, hvor noen har vært > Microsoft-brukere, andre ikke, noen har brukt epost, andre web til å > skrive sine innlegg i saken. Men prøv å fortelle en Microsoft-bruker > at det kan være lurt å ha felles konvensjoner, for å lette utveksling > av informasjon! For dem betyr det kun at alle må sørge for til enhver > tid å ha kjøpt all den nyeste Microsoft-møkka. (Og når alle faktisk > bruker søpla til Microsoft, går vanskelighetsgraden ved det å føre en > diskusjon elektronisk ned fra «umulig» til «ubeskrivelig vanskelig».) > > Vi som kan huske at det engang var lettvint og behagelig å kommunisere > med epost og på USENET, er i et bittelite, krympende mindretall, og > våre erfaringer har absolutt ingenting å si. > Det blir mye klipping, og etter det må man "lete" etter svaret, og så er det de som ikke klipper... husker ikke hvordan det var før jeg brukte outlook desverre. Om din "posting metode" vil jeg antyde du burde gi litt praktisk informasjon og ikke bare pronomen (eller hva det er) som dårlig teit dust etc etc. Micros~1 har gjort og gjør mye trist, Re: SV: Re: SV er bare ett eksempel! Her gikk de rett imot en gammel email standard klart og tydelig beskrevet bruken av RE: eller Re: i subject linjen. noen som har prøvd å "ta med" seg cookies (instillingene og login sesjoner hos nettsider), sertificater, historie og favoritter til en re-install av windows? ganske umulig, "file transfer wizard" som kom i XP prøver de å hjelpe men det blir mer en workaround, og registeret er følsomt selv i XP. jeg anbefaler opera, sett en .\profile i instillingsfilen dens og den lagrer alt i sin egen mappe, bare lag en snarvei etter du har formatert og reinstallert til d:\programfiler\opera\opera.exe og alt er der, alle vinduene du hadde opne, login-sesjonene, "wand" sidene, favorittene etc. "DLL helvete" er enda eksempel, dette skulle spare plass men i dag har vi dobbelt opp av systemfiler som tar 300MB++ ekstra på harddisken etter en workaround som kom med windows2000. Dette tar også opp CPU og minne da et system kjører hele tiden og skjekker om filer blir overskrivet. Installer et program, test det ut, avinstaller det og registeret har flere linjer ubrukelig tekst som blir helt til du reinstallerer Windows. Men unngå file transfer wizard, den tar med seg dette! Og siden registeret alltid lastes inn i oppstarten får du mindre ram til slutt. Morsomme feilmeldinger som "An installation support file could not be installed The specified module could not be found" har jeg bare klart å fikse med en format/reinstall. XP og 2k er faktisk brukbart sammenlikned med korthuset Windows95/98/ME, men fremdeles bare søle. Med dette er jeg glad for idealistiske programmerere som "går mot strømmen" og ikke skriver til andre steder enn sin egen mappe. Eudora, Thumbs plus, mIRC, Opera 7 og Trillian trenger jeg ikke reinstallere, og er lett å ta en liten backup av. Et senere eksempel er Valve, skaperen av Half Life 2 som hevder gang på gang et "we are for the community" men så støtter de bare D3D og ikke OpenGL, og heller ikke gir ut spiller på Mac eller Linux. Hadde brukerne visst hva som var best from dem ville de akseptert $1 dyrere for at spillet skal også støttes på mac/linux, eller ikke kjøpt det i det hele tatt! Tenker de ville fått vann på mølla om 40% av forventet salg gikk vekk på grunn av "idealistiske" kunder! hadde vært råbra...